ACIU_ANT_DUONOS_NEUZTEPSI_2.png

„AČIŪ“ ANT DUONOS NEUŽTEPSI

ARBA KAIP PADARYTI, KAD KOLEGOS IŠTARTAS „AČIŪ“ VIRSTŲ PINIGAIS?

Straipsnyje aprašomas realus, išbandytas, paprastas intraneto patobulinimas, kuris gali turėti didelės įtakos teigiamiems komunikacijos srautams organizacijoje.

Darbuotojus motyvuoja ne tik pinigai ir papildomos gėrybės,

kurias galite suteikti. (Dar labai svarbu tai, kas pasiekia jo ausis. Kalbėjome apie tai ir straipsnyje „Spąstai vadovams – komunikacija“).

Darbuotojams labai svarbu jausti, kad jie dirba su komanda, kuriai sekasi, kad jų darbo dalis – įnašas į bendrą sėkmės rezultatą. Žmonėms svarbu jausti, kad tai, ką jie daro, turi prasmę. Visiems patinka būti ko nors vertingo ir didelio dalimi.

Deja, dažnai kolegos nelinkę kalbėti apie tai, kas džiugina, įkvepia ar verta dėmesio bei palaikymo. Greičiau prie kavos aparato išgirsite juokelius, istorijas, nuoboduliui prablaškyti, o dar dažniau – skundus.

Būna kitaip, jei Jūsų organizacijoje puoselėjama aiški vertybių sistema, o už dalinimąsi vertinga informacija – kolegos skatinami, nes dalinimasis praplečia patyrimo lauką, o tai turi įtakos kūrybiškumui. Būna kitaip, jei Jūsų organizacijoje yra lyderių, kurie bendrauja, domisi, sukuria ryšius, arba kaip sako emocinio intelekto tyrinėtojas prof. R. Boyatzis -rezonuoja su aplinka ir žmonėmis:

KAIP „AČIŪ“ VIRSTA PINIGAIS

O dabar įsivaizduokite savo organizacijos elektroninę parduotuvę, kurioje Jūsų darbuotojai už kolegų padėkas gali nusipirkti:

  • Laisvadienį;
  • Parkingo vietą mėnesiui ar metams;
  • Pasirinktus mokymus, seminarus;
  • Bilietus į pasirinktą koncertą ar teatrą;
  • Knygą;
  • Pietus su vadovu;
  • Įmonės simbolika pažymėtas verslo dovanas;
  • (čia vieta Jūsų fantazijai ).

Pasaulyje (jau ir Lietuvoje) egzistuoja ne viena tokia parduotuvė. Komanda (pavyzdžiui: vadovai, rinkodara, personalo skyrių žmonės) susirenka ir nustato paprastas taisykles, parenka prizus ir nustato jų vertę „taškais“. Tuos taškus dėl smagumo galima pavadinti sugalvota valiuta.

 

PROCESAS

  • Kiekvieną mėnesį kiekvienas darbuotojas gauna, sakykime, po 50  taškų.
  • Šių taškų darbuotojas negali panaudoti sau, tačiau juos gali dovanoti kitiems.
  • Dovanodamas turi nurodyti kam ir už ką. Pavyzdžiui, tai gali būti už idėjas, proaktyvumą, socialinę atsakomybę ir aktyvumą, kūrybiškumą, efektyvią komunikaciją, darbštumą (čia dar viena vieta Jūsų fantazijai).
  • Motyvacinės parduotuvės taisyklės apriboja už ką galima skirti taškus, pavyzdžiui, neleisti dovanoti taškų „už gražią šypseną“ ar „gundančias akis“.
  • Visi darbuotojai gali kaupti taškus visus metus.
  • Bet kuriuo metu jie gali nusipirkti bet kurią pasirinktą prekę el. parduotuvėje (žinoma, jei jau turi pakankamai taškų). Visi mato visus pagyrimus ir paskirtus taškus.
  • Nepanaudoti mėnesio taškai (tie, kurių niekas niekam nepadovanojo) išnyksta, o naują mėnesį suteikiami nauji 50 taškų.

 

JEI NORITE PADĖKOTI UŽ GERAS IDĖJAS

Jei norima apdovanoti už gerą idėją, reiškia, kad idėja iš tiesų turi būti gera (t.y. pritaikoma, sukurianti pokytį). Todėl galima sukurti „idėjų grupės administratorius“, o šie svarsto, renka ir rūpinasi idėjų praktiniu įgyvendinimu. Jei jiems atrodo, kad idėja savaime labai gera – iš karto įskaitomi taškai idėjos autoriui arba po to, kai idėjos išbandytos realybėje.

Tokių administruojančių grupių galima sukurti ir daugiau (jau turbūt supratote, čia dar viena vieta Jūsų fantazijai).

Taigi, tokiu paprastu būdu organizacijos intranete (SharePoint pagalba) sukuriama paprasta ir lengva sistema, kuri padidina pozityvios komunikacijos srautą. Šią, intranete veikiančią, sistemą mes pavadinome Motyvatoriumi. Verta išbandyti!

 

Taip pat skaitykite